18.8.10

Euroopa Liidu rahale võidujooks

Teisipäeval läks siis lahti kõigi aegade suurim võidujooks eurorahadele, mille peaauhinnaks on rahastamisotsus Piirkondade Konkurentsivõime Tugevdamise meetmest (PKT). Ma ei ole küll teinud väga täpset statistikat, kuid aiman, et tegemist on seni kõige suurema konkurentsiga taotlusvooruga avatud taotluste reas - ehk siis - taotlejate ülikõrge huvi terves riigis, vaba taotlusvoor ( ehk siis - mitte eelnevalt kokkulepitud nimekiri) palju taotlusi ja vähe raha. PKT programm oli ette nähtud turismi külastuskeskuste loomiseks ja tööstusalade arendamiseks avalike investeeringute abil. Programmi tegi huvitaks taotleva summa lubatud suurus (kuni 50 milj krooni), 15% omarahastamise määr ning küllaltki lai taotlejate ring (nii omavalitsused MTÜD, SA-d jne). Teisipäeval sulgus siis viimane taotlusvoor - järgmist enam ei tule - programm on otsas. Järgmine sarnane võib tulla järgmisel planeerimisperioodil - peale 2013. Sellele viimasele taotlusvoorule tekkis teadaolevalt vähemalt kümnekordne ületaotlemine, räägitakse ka kuni 20X ületaotlemisest. Programmis oli viimaseks taotlusvooruks raha c´a 200 milj eek, taotlusi aga vähemalt 2 mld (või isegi - kuluaarides räägitult - kuni 5 mlrd) eest. Läänemaalt läks välja kuus taotlust, kogumahus 79 milj krooni. Läänemaa on seni PKT-st küllaltki hästi raha saanud. Rooslepa kabeli taastamine, jalgrattatee rajamine raudteetammile, piiskopilinnuse arendamise viimane etapp, Iloni Imedemaa rajamine ning samuti Promenaadi rekonstrueerimine - loetelud projektid on rahastatud samast programmist. Kuidas läheb meil nüüd, kus konkurents aegade kõrgeim ja omavahel konkureerivad suurte külastuskeskuste - Harjumaa, Pärnu, Lõuna-Eesti, samuti aga erilise tähelepanu all olevate saarte ja Ida-Virumaa projektid? Saame näha.

3 kommentaari:

  1. kas tõesti ei lähe Raudteemuuseumi arendamine läänemaale ja riigile korda kuna direktoriks on naisterahvas? Muuseumis olev ainulaadne veerem roostetab/vandaalide poolt lõhutud ja paistab et kedagi see ei huvita...

    VastaKustuta
  2. No mis jutt see on...et naisterahvas ja järelikult ei lähe korda? Ikka läheb korda. Aga siiki - muuseumis olev ainulaadne veerem peab ikka kõigepealt muuseumile endale korda minema. Tegemist on linnamuuseumiga, nii et peaks korda minema ka linnale. Ma tõesti ei ole omal initsiatiivil raudteemuseumile appi tõtanud ja väljaspoolt pole abipalvet ka tulnud. Minu enda initsiatiiv on seni olnud seotud raudtee taastamise tasuvusanalüüsi koostamisega. See protsess edeneb jõudsalt.

    VastaKustuta
  3. Kahju küll et jäädi kuni 50 miljonist ilma. Kui ikka tahetaks siis saaksid muuseumi arendamisel võtta nad eeskujuks Eesti Lennundusmuuseumi...
    Mis puudutab Haapsalu-Tallinna raudteed siis esimesi tasuvusanalüüsi dokumente saab varsti näha? Jõudu teile!

    VastaKustuta