15.12.12

Muuseumist ja bussijaamast

See oleks päris kurb, kui Haapsalu otsustaks bussijaama tema ajaloolisest asukohast ära viia. Õigemini peaks küll küsima, kui palju on see Haapsalu, kui palju kõigi omavalitsuste ja kui palju riigi küsimus. Maakonna sisest ühistransporti korraldab maavalitsus ehk riik. Bussijaama kasutavad kõik bussiliinid ja need läbivad kõiki valdu. Tegelikul kasutab bussijaama kogu maakonna rahvas ja ka külalised, nii peaks ka bussijaama korraldamise küsimus olema laiemalt maakonna, mitte pelgalt linna asi. Raudteejaam kuulub linnale. Linnal on muidugi õigus otsustada, kas maakonna bussijaama oma hoones taluda või mitte. Ainult et - selles hoones on ajalooline raudteejaam ja bussijaam asunud. Sellisena - ajaloolisena ja oma otstarbe kohaselt kasutatavana on raudteejaam omaette väärtus. Kas muuseumi huvid kaaluvad nüüd ühistranspordi huvid üles? Või kas üldse ei oleks vahva, kui suudaksime koos ajalooga elada, ilma seda ajalugu ilmtingimata muuseumiks muutmata. Tegelikult vajab bussijaama teema juba tükk aega laiemat käsitlust koos maavalitsuse, linnavalitsuse ja omavalitsuste liiduga. Haapsalul tuleb aga langetada otsuseid mitte ainult linna vaid ka maakonnalinna positsioonist lähtudes. See on Haapsalul seni hästi õnnestunud - teenivad ju kõik objektid, mida linnas rajatud maakonna kui terviku huve. Ehk see jääb ka edaspidi nii ja käib ka bussi - ja raudteejaama kohta.

1 kommentaar:

  1. Iga asi, mis muudab reisijate tingimusi halvemaks, halvendab ka ühistranspordi olukorda. Ootesali likvideerimine oleks äärmiselt halb, eriti kui on lootust rongiliikluse taastumiseks. Kaugemale mõeldes oleks ikka piinlik kui Peterburi rongi puhul pole turistidel mujal olla kui perroonil. Arutama peaks aga kindlasti ehk muid võimalusi? Kui kõrvalolev hoone (elumaja) oleks võimalik renoveerida ja muuta nii öelda ootesaaliks koos kõige muuga?

    VastaKustuta